جستجو کنید دعوت به همکاری
65735440 (021) 98+ info@zarfbama.com

بازیافت ظروف یکبار مصرف

جمع‌آوری ظروف یکبارمصرف استفاده شده علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، در صورت تفکیک از مبدا میتواند به عنوان مواد اولیه بسیاری از کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرارگیرد. جمع‌آوری ضایعات ظروف یکبارمصرف  و وارد کردن آن در چرخه تولید ، علاوه بر ایجاد اشتغال و به کار گیری سرمایه های سرگردان در زمینه تولید برخی محصولات پلاستیکی از قبیل تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی ،‌تولید سطل های زباله و …. استفاده گردد.

1-دسته بندی ضایعات :

پس از جمع‌آوری باید ضایعات ظروف یکبارمصرف بر حسب نوع مواد از یکدیگر تفکیک شوند ،این مواد از قبیل: پلی پروپیلن و پلی اتیلن و نرمی و سختی دسته بندی می گردند.

2-خرد کردن و آسیاب کردن :

مواد نرم و مواد سخت باید بطور جداگانه و توسط آسیاب خرد شوند. اندازه ذرات به دست آمده معمولا تغییر می کند و بر اساس شرایط مصرف آن معمولا اندازه ای که مصرف می‌شود دارای اندازه ای کمتر از یک اینچ می‌باشد.

3-شستشو :

ذرات به دست آمده از مرحله دوم باید مورد شستشو قرار بگیرند ، ذرات سخت را می‌توان در ماشین های شستشوی آبی تمیز نمود، به این منظور می‌توان از پودر کربنات سدیم یا پودرهای شوینده معمولی استفاده نمود.

4– آب گیری و خشک کردن:

ذرات شستشو شده دارای آب و رطوبت هستند و بنابراین آب آنها باید گرفته شود و در کوره حرارتی رطوبت زدایی شوند.

5-گرانول کردن :

برای آماده کردن ذرات آسیابی جهت استفاده در فرایندهای پایین دستی و یا به منظور کامپاوند کردن با مواد دست اول ،‌ ذرات آسیاب شده تمیز باید به شکل گرانول در آیند. اکسترودرهای مورد استفاده جهت گرانول سازی سه نوع هستند که برای PVC یا PET و متفرقه بکار می‌روند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
×